Dacia prezintă „Hipster” – un prototip de mașină electrică sub 15.000 de euro

Dacia prezintă „Hipster” – un prototip de mașină electrică sub 15.000 de euro

Modelul ar putea deveni cea mai accesibilă mașină electrică din Europa, dacă UE aprobă o nouă categorie de vehicule mici

Dacia a prezentat luni, în premieră, un prototip de automobil electric ultra-compact, cu un preț estimat sub 15.000 de euro, care ar putea oferi o alternativă europeană la modelele electrice low-cost produse în China, transmite Reuters.

Modelul, denumit „Hipster”, are o lungime de doar 3 metri și cântărește sub 800 de kilograme, devenind astfel cea mai mică mașină concepută pentru piața europeană. Prin comparație, Leapmotor T03, unul dintre cele mai populare modele chinezești din această categorie, este cu 62 de centimetri mai lung.

Dacia vrea să redefinească mobilitatea urbană

„Hipster este expresia viziunii îndrăznețe a Dacia pentru o mobilitate locală, accesibilă și sustenabilă”, a declarat Katrin Adt, CEO-ul Dacia, venită recent de la Mercedes-Benz.
„Dacă Uniunea Europeană va crea o nouă categorie de mașini mici, suntem pregătiți să-l producem în serie”, a adăugat aceasta.

Prototipul are o viteză maximă de aproximativ 90 km/h și o autonomie de 150 km. Datele interne ale Dacia arată că un șofer european parcurge, în medie, sub 40 km pe zi, cu o viteză medie de 56 km/h, ceea ce face ca acest model să fie ideal pentru traficul urban.

Design minimalist și costuri reduse

Pentru a menține prețul scăzut, Dacia a simplificat radical conceptul: scaunele sunt din pânză, geamurile se acționează manual, iar ușile se deschid cu curele în loc de mânere.
Modelul ar putea fi lansat într-o singură culoare – gri-albastru, identică cu cea a prototipului.

Dacia Hipster interior

O nouă categorie de vehicule propusă în Uniunea Europeană

Atât Renault, cât și Stellantis, susțin ideea introducerii unei noi clase de mașini mici în Uniunea Europeană, inspirată de modelul japonez Kei Cars. Această categorie ar presupune reguli mai flexibile privind siguranța și dotările, pentru a permite fabricarea unor automobile mai ușoare și mai ieftine.

Susținătorii proiectului argumentează că o mașină urbană nu are nevoie de toate echipamentele unui model de mari dimensiuni pentru a fi sigură și eficientă.

Dacia avertizează: prețurile mașinilor au crescut cu 63% în ultimele două decenii

Potrivit datelor prezentate de Dacia, prețul mediu al unui automobil nou a crescut cu 63% între 2001 și 2020, în timp ce puterea de cumpărare a europenilor nu a ținut pasul. În acest context, brandul românesc mizează pe accesibilitate și simplitate, valorile care i-au consolidat succesul pe piață.

„Reglementările europene vor impune, cel mai probabil, ca vehiculul să fie produs pe continent. În plus, trebuie dezvoltat un nou model industrial care să susțină această categorie”, a declarat David Durand, directorul de design al Dacia, pentru Reuters.

Alte articole